Részletek
Model jadralne ladje Cutty Sark
VELIKOST: 89 × 25 × 62 cm visoko
VRSTE: Akacija - druga tropska drevesa
DODATKI: Estetska imenska ploščica in lesena podlaga sta priložena modelu ladje. Zaradi podlage jo je mogoče enostavno postaviti na pohištvo.
EMBALIRANJE: Model je sestavljen in dostavljen v varnem lesenem zaščitnem okvirju in zaboju.
Originalna ladja ima naslednje lastnosti
Skupna dolžina: 85,4 m
Dolžina trupa: 64,7 m
Širina: 11 m
Višina: 64,8 m
Skupna teža: 978,5 ton
Gaz: 6,4 m
Izpodrivanje: 2133 ton
Hitrost: 17-18 vozlov
Jadralna površina: 3000 m2 (v razprtem stanju bi pokrila 11 teniških igrišč)
Zgodovina jadralne ladje Cutty Sark
Cutty Sark, ki je del svetovne kulturne dediščine, je edini ohranjen teak lesen kliper. Je ena najbolj znanih jadralnih ladij na svetu, tako kot nesmrtna Victory admiral Nelsona.
Cutty Sark, težka približno 1000 ton, je bila porinjen na vodno gladino 23. novembra 1869 na Škotskem. Ladja je bila zgrajena v Dumbartonu po načrtu Herculesa Lintona za naročnika Jocka Willisa. Ime ladje izvira iz pesmi Tam O' Shanter škotskega pesnika Roberta Burnsa. Čarovnica v zgodbi nosi spodbudno kratko srajco (Cutty Heels). Tako je ladja dobila ime, čeprav nihče natančno ne razume zakaj...
V 19. stoletju je Cutty Sark, tako kot mnoge njene kolegice, prevažala eksotično blago iz številnih kolonialnih držav v Veliko Britanijo. Popoln primer britanskega kliperja iz sestavljene gradnje (kliperji so bili zgrajeni s tremi jambori in polnimi jadri). Ni bilo nenavadno, da je imel kliper do petdeset jadri.) V svojem razcvetu je bila najhitrejši med vsemi kliperji.
Cutty Sark je bila posebej zasnovana kot hitra jadralna ladja za vse večje - in izjemno dobičkonosno - tekmovanje pri dobavi čaja. V čajni trgovini je ugled posadke odvisen od tega, katera ladja je prva prispela z novo sezonsko pošiljko iz Kitajske v London. Hitrost med Kitajsko in Anglijo je bila zelo pomembna, saj je ladja, ki je prva prispela, prejela posebno nagrado in imela velik prednost v čajni trgovini. Z odprtjem Sueškega prekopa so kliperje kasneje iz trgovine izrinili parniki.
Sueški prekop je parnikom prinesel ogromno prednost, saj so lahko prepluli veliko krajšo pot v krajšem času, medtem ko so jadralne ladje še vedno morale obpluti Rt dobre upanja. Po osmih letih kot dobavitelj čaja in petih letih kot prevoznik premoga je doživel svoj razcvet, ko je bil naš junak najet za trgovino z volno v Avstraliji.
Leto za letom je postavljal hitrostne rekorde, ki jih je omogočal njegov ukrivljen, ozek trup in izjemno velika jadralna površina. Primer je njegov rekordni prvi plov iz Sydneya v London leta 1883, ki ga je opravil v 82 dneh. Leta 1885 je ta čas skrajšal na 73 dni. Pustil je za seboj osem kliperjev - med njimi velikega rivala Thermopylae - in britanski kliper je sladko maščeval vsem zmagovalnim parnikom, ko je pod polnimi jadri z 18 vozli prehitel parnik Britannia, ki je plul proti Sydneyju.
Proti koncu stoletja so jadralne ladje neizogibno zamenjali parniki. Večina jadralnih ladij, vključno s kliperji, je imela presenetljivo kratek povprečni življenjski čas, večinoma le deset let. Veliko jih je bilo izgubljenih v nesrečah na morju, druge so uničili požari. Z nastopom parnikov so bile mnoge od njih degradirane za prevoz nižjih tovornih tarif. Zadnji preživeli so obstajali kot plavajoče zaloge ali so služili zmagovalnim parnikom kot predhodniki.
Vendar je Cutty Sark doživela povsem drugačno usodo. Po mnogih letih služenja pod portugalsko zastavo jo je leta 1922 nazaj kupil navdušenec nad jadralnimi ladjami in visoki britanski mornariški častnik Wilfred Dowman ter po obnovi uporabljal kot šolsko ladjo. Šele kasneje, leta 1954 - po zavidljivih 84 letih službe - je prišla v London v Greenwich Dry Dock, kjer je del Nacionalnega pomorskega muzeja.
21. maja 2007 bi stara kliperka skoraj pogorela v požaru, ki ga je povzročil na krovu pozabljen sesalnik. Ker je bila Cutty Sark ravno v fazi obnove, je bilo večina neprecenljivih artefaktov v trupu ladje, jambori, krmilo in znameniti okras na premcu pa na srečo niso bili na krovu. Požar je obnovitvena dela, vredna 25 milijonov funtov, podražil za več deset milijonov funtov. Trup je bil v požaru močno poškodovan, obnovljen in ponovno odprt leta 2012.
Znani teak lesen kliper je s svojo volkasto aerodinamično obliko in številnimi jadri edinstvena ladja in obvezna za vsakega zbiratelja ali modelarja ladijskih modelov.
Izvedite več o izdelavi modela jadralne ladje Cutty Sark:
Z dolžino 89 cm je model jadralne ladje Cutty Sark neprimerljivo mojstrsko delo, ki združuje strast do izdelave ladijskih modelov z občudovanjem pomorske zgodovine. Ta jadralna ladja ni le model, ampak kos zlate dobe pomorstva, ki nas popelje v čas hitrih kliperjev.
Pri njegovi izdelavi so mojstri izdelave modelov ladij uporabili tradicionalne obrtniške tehnike in natančne metode gradnje ladij. Vsak del modela jadralne ladje, izdelan v tehniki skrilavca, je bil izdelan z veliko skrbnostjo in spretnostjo, da se zagotovi, da končni izdelek popolnoma odraža lastnosti prave Cutty Sark. Lesa, uporabljena za gradnjo, kot so akacija, mahagonij in palisander, ne zagotavljajo le trdnosti in vzdržljivosti konstrukcije, temveč tudi bogat in eleganten videz jadralne ladje.
Vsak majhen detajl modela jadralne ladje Cutty Sark, vključno z blokadami kabin, sidrom in drugimi majhnimi elementi, je izdelan iz ročno izdelanih kovinskih zlitin, ki izstopajo iz lesenega materiala in prispevajo k prefinjenosti modela. Tudi jadra kot nepogrešljiv dodatek za jadranje so ročno izdelana in prispevajo k avtentičnemu videzu in edinstvenosti.
Model jadralne ladje Cutty Sark je izdelan v stotinah delovnih ur z veliko spretnosti in natančnosti. Delo temelji na originalnih načrtih, podrobnih risbah in slikah, da se zagotovi, da je vsak detajl čim bolj natančen. Ta skrbni in zapleteni proces zagotavlja, da je vsak detajl modela izdelan z največjo skrbnostjo in natančnostjo.
Med prednostmi modela je podrobna izvedba, ki lastniku omogoča, da iz prve roke občuduje umetnost izdelave ladijskih modelov. Model jadralne ladje Cutty Sark je popolna izbira za vse, ki jih zanima pomorska zgodovina in izdelava ladijskih modelov ali preprosto iščejo edinstven in eleganten okras za svoj dom ali pisarno. Poleg tega je ta ladijski model tudi odlično darilo za ljubitelje zgodovine in nautike ter zbiratelje, za katere sta ljubezen do detajlov in kakovost najpomembnejši.
Priporočamo model jadralne ladje Cutty Sark:
Za ljubitelje pomorske zgodovine: Za vse, ki jih zanima zgodovina pomorstva in zlasti hitri kliperji, je model jadralne ladje Cutty Sark fascinanten kos, ki spominja na zlato dobo pomorstva in pustolovščin.
Za zbiratelje modelov jadralnih ladij. Cutty Sark je odličen dodatek zbirki zbirateljev ladijskih modelov in dragocena zbirka modelov za zbiratelje.
Kot domača dekoracija: Eleganten dizajn in estetika modela ga naredijo idealno izbiro za sodobna ali tradicionalna stanovanja, pisarne in tematske prostore, kot so pomorski ali zgodovinski tematski restavracije in hoteli.
Kot posebno darilo: Če nekdo išče edinstveno in nepozabno darilo za prijatelje, družino ali poslovne partnerje, ki jih zanima pomorska zgodovina ali ladijski modeli, je model jadralne ladje Cutty Sark popolna izbira, saj ni le lep, ampak nosi tudi košček preteklosti.
Za poslovne partnerje: Ladja je simbolično darilo za cenjenega partnerja, način, da se reče "smo vsi v istem čolnu" z istim ciljem.
Za očete, stare starše: Uresničite otroško sanje starejše generacije s tem dokončanim modelom ladje. Zabava je zagotovljena za dolgo časa!
Kako ohraniti model jadralne ladje Cutty Sark čist:
Mnogi se sprašujejo, kako zaščititi kupljeni model pred umazanijo in prahom. Na vprašanje, kako to doseči, ponujamo več rešitev:
Vitrini, ki ne le ščitita model, ampak sta tudi estetsko privlačni.
Uporaba pištole za prah je koristna za ohranjanje čistoče modela ladje, saj nežno, a učinkovito odstranjuje prah z težko dostopnih mest in finih detajlov, ne da bi poškodovala model.